Personal branding, een hype of waardevol?

Branding, iedereen lijkt het er tegenwoordig wel over te hebben. Is branding een hype? Of is branding echt waardevol voor je bedrijf?

Kort gezegd, ja, ik geloof dat branding heel waardevol kan zijn voor je bedrijf.

Opvallen in een overvolle markt

Met je kop boven het maaiveld uitsteken is als paardenondernemer niet altijd makkelijk. De druk ligt hoog omdat er veel concurrentie is. Helaas is het voor de klant niet altijd mogelijk om te vergelijken op kwaliteit. Simpelweg omdat ze daar zelf de kennis niet voor hebben. En dan is het jouw taak als professional om je klant hierbij te helpen.

Autoriteit vergroten door kennis te delen

En dit kan je zeker doen door je kennis via blog en posts op social media te delen. Hierdoor verbeter je niet alleen het welzijn van paarden. Want eigenaren met meer kennis over gezondheid, goede training en voeding, etc verbeterd het welzijn van onze paarden. Maar het is ook een kans om je autoriteit te vergroten. Maar dit doe je waarschijnlijk al, want dit is wellicht een open deur. Maar daarnaast is het belangrijk je te onderscheiden door middel van sterke personal branding.

Wat verstaan wordt onder branding

Onder branding vallen verschillende aspecten onder andere van je logo, je kleurstijl, je manier waarop je schrijft en je klanten aanschrijft. Door dit consequent te gebruiken in al je uitingen die je de buitenwereld instuurt, zorg je ervoor dat je bedrijf herkenbaar is. Hierdoor onderscheidt je je van je concurrenten. Door consequent te zijn in je branding kom je professioneel en betrouwbaar over op je klanten. Maar branding gaat verder dan alleen je logo en huisstijl.

Jij bent het verhaal!

Met sterke branding, ondersteund door goede brandingfoto’s, vertel je het verhaal van je bedrijf. En dat verhaal, dat ben jij! Door het bedrijf middels branding meer neer te zetten als een persoon, dus jijzelf, kunnen klanten zich hier makkelijk mee identificeren en verbinden. Door een sterke identiteit van je bedrijf neer te zetten vergroot je de kans op loyaliteit en sterke mond op mond reclame doordat ze zich meer verbonden voelen met je bedrijf. Zoals gezegd is brandingfotografie een onderdeel van sterke branding. Met een brandingshoot kan je veel kanten opgaan. Enerzijds maak je foto’s van jezelf in een omgeving die passend is voor je bedrijf. Maar je kan met brandingfoto’s ook een stukje van jezelf laten zien!

Zet je bedrijf in de spotlight met branding die écht spreekt, maak het persoonlijk, maak het krachtig en laat zien wie je bent!

Wil jij ook graag een brandingshoot inplannen? Ontdek wat ik voor jou hierin kan betekenen.